top of page
חיפוש
  • maayanelilus

תקציב משפחתי – כיצד להפוך מינוס לפלוס!

איך לבנות תקציב משפחתי מאוזן? בניית תקציב משפחה מאוזן ונכון הוא כלי למעקב ושליטה אחר ההוצאות וההכנסות. בצורה כזו גם להגיע למצב בו אתם יכולים לחסוך ולממש את החלומות שלכם כגון טיסה לחו"ל בקיץ, רכישת רכב חדש או במידה וצריך להתמודד עם הוצאות בלתי צפויות. התקציב הוא למעשה שיקוף של האמונות והערכים שלנו בהתאם ליכולת הכלכלית וחשוב שהוא ייעשה במשותף עם בת או בן הזוג כדי לקבוע יחד את סדרי העדיפויות ואת המרכיבים שניתן לחסוך או לוותר עליהם. בדיקת הכנסות מול הוצאות הבדיקה נעשית בשני שלבים:

  1. יצירת תקציב מאוזן הכולל הוצאות והכנסות ברמה החודשית, חשוב על החיובים כשנה אחורה ולא בזמן קצר יותר, כדי לייצר מספיק מידע וחקר מעמיק שיוכל לעזור לכם הבין את נקודות התורפה במאזן החודשי של משק הבית. מעבר על שנה שלמה מספק מידע גם על הוצאות והכנסות "חד פעמיות". במידה והינכם עצמאיי, התהליך מורכב יותר אבל אפשרי! כל מה שצריך זה לייצר את השיח המתאים מול רואה החשבון שלכם שיספק את כל המידע שאתם צריכים: דווח רווח הפסד שנתי כולל תשלומי מס והפקדות הם נקודות שחשוב לעבור עליהן כדי לייצר את תמונת המצב הטובה ביותר.

  2. ניתוח התוצאות: העלאת כל תשלומי האשראי, דפי החשבון, תדפיסי דוחות העו"ש השנתיים מהבנק ומהגופים הרלוונטים, להוסיף הוצאות מכל שלושת הרמות המתוארות בכתבה, מעמלות בנק ועד תשלום לבייביסיטר, כולל כמובן החשבונות החודשיים (שנניח שמנוהלים כבר דרך אקוביל, אז השליפה תיקח כמה דקות). את כל אלו יש להזין לטבלת אקסל, הוצאות וכנסות ולראות את המאזן הנותר. אם חיובי, מצויין! תראו כיצד אתם מפרישים חלק ממנו לימים גשומים. אם שלילי, לא נורא! עכשיו אתם יודעים ויכולים לנקוט בצעדים מחושבים וחכמים יותר לטיפול במאזן משק הבית שלכם

בניית סדר עדיפויות כל סעיפי ההוצאות יחולקו לפי שלושה מרכיבים:

  • הוצאות קשות, כלומר כאלה שלא ניתן להוריד או לקצץ (למשל חשבון ארנונה, חשבון חשמל, דלק)

  • הוצאות רכות, כלומר הוצאות שאפשר להוריד בהיקף. לדוגמא אם אנו רואים שההוצאה על בילויים במסעדות עומדת על 500 שקל, ניתן להוריד את ההיקף באמצעות צמצום מספר הפעמים שיוצאים למסעדה. אין זה אומר כי לא נצא למסעדה או לא נצא לבילוי כלל אלא נמצא חלופות זולות יותר.

  • הוצאות שניתן לוותר עליהם לדוגמא ממתקים או סיגריות. תופתעו לראות עד כמה מההוצאות הם כאלה שאפשר לוותר עליהם או להפחית! כמובן נדרש שיתוף פעולה של כל בני הבית כדי לגלות אחריות ולקחת חלק במאמץ להוריד בהוצאות.

מעקב קבוע, בקרה ושליטה אחר החשבונות השלב הבא ביצירת תקציב משפחה מאוזן הוא לוודא כי אכן הצלחתם להגיע לאיזון. כלומר, ההוצאות אינם גבוהות מההכנסות. כמובן שבמרבית המקרים מדובר בתהליך מדורג ולא בהפחתה מיידית של כל ההוצאות. הנקודה החשובה ביותר היא לשלוט ולדעת ולעקוב בכל נקודת זמן אחר כל ההוצאות השוטפות והתקופתיות וכן תשלומי החשבונות וזאת ניתן לבצע באמצעות מערכת דוגמת Eco-Bill. מערכת כזו תאפשר לכם לוודא האם אתם עומדים במסגרת התקציב הקיימת, כלומר לא עוברים את סך שורת ההכנסות ולשמור על תקציב מאוזן שיעניק לכם גם שקט נפשי וגם אפשרות לנצל בצורה טובה יותר את הכסף שלכם.



149 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page